Oldtidsmarsj for 30. gang 15. september

Publisert dato: 27. august, 2019

Søndag 15. september arrangerer Historielaget i Røyken Oldtidsmarsjen for 30. gang! Oldtidsveien fra Gullaug i Lier til Slemmestad er Røykens tusenårssted.

Ordførerne i Asker, Hurum og Røyken deltar i årets marsj, som foruten jubileet markerer åpningen av de nye informasjonsskiltene som Historielaget har satt opp langs Oldtidsveien. I tillegg til informativ tekst har skiltene en QR-kode som leder deg til et nettsted der du kan få ytterligere informasjon og tekst lest på fire ulike språk.

Som vanlig serverer Historielaget hjemmelaget ertesuppe med påfyll og saft til kr 30,- pr porsjon på Mellom-Bø. Ved Røyken kirke er det gratis saftservering.

Det er tre muligheter for startsted: Gullaug i Lier (Kleivene) mellom kl 10.00 og 10.30. Elopak, tidligere Spikkestad teglverk, mellom 10.30 og 11.30, eller ved Røyken kirke ved bautaen mellom kl 11.00 og 12.00.

For de som ønsker å parkere bil i Slemmestad, er det transport fra Sekkefabrikken til Gullaug kl 09.30, og fra Sekkefabrikken til Røyken kirke kl 10.45. Pris: Voksne nr 40,-, barn kr 10,-.

Som vanlig deles det ut merker:

1. gangs deltagelse; bronsemerke á kr 20,- pr.stk. 2. gangs deltagelse; sølvmerke á kr 20,- pr stk, 5. gangs deltagelse; gullmerke á kr 20,- pr stk. Ved 10., 15. og 20. gangs deltagelse; reproduksjon laget av Penny Hansen.

Innkomst er ved puben The Pipe i Gamle Slemmestad innen kl 16.00. De som starter på Gullaug, kan ha innkomst ved Røyken kirke.

Se også vår Facebook-side Røyken Historielag.