Åpen dag

Publisert dato: 22. mai, 2015

Det var tidvis kø torsdag 22.mai på Kornmagasinet for Røyken Historielags «Antiques Road Show».  Stor pågang av Røykenbøringer som ønsket å få verdsatt sine antikviteter og samlerobjekter.

Orville Nordnes fra «Den glade Samler» var innleid som ekspert og han hadde en travel ettermiddag på Kornmagasinet.  Historielaget hadde åpent hus og bygdesamlingen var åpen for publikum.

I tillegg hadde museumskomiteen egne utstillingsbord bl.a. hvor man kunne se hva som ligger gjemt under jorda og som var blitt funnet med metallsøker.  Her var alt fra mynter, knapper, beltespenner, vektlodd, krittpiper og til og med sølvskatter! Det var også flere små temautstillinger bl. av diverse barbersaker fra gammelt av, frem til dagens barbermaskiner og høvler.  Et eget bord med ting som var funnet på havets bunn vekket også folks nysgjerrighet.

Alle var enige om at dette skulle gjentas til neste år!

Bilde 1 viser utstillingsbordene med Frøydis Christoffersen helt i enden mot glasskapet.
Hun er mangeårig medlem av museumskomiteen.

Bilde 2 viser Bente Goveruds keramikk.

Bilde 3 viser Bente Goverud med Åros og Terra keramikk.

Bilde 4 viser Røyken Historielags leder Kåre Selvik i samtale med Kjell Klausen som er eksperten på metallsøking.